image1 image2 image3

WELCOME TO MY PERSONAL BLOG|I LOVE TO DO CREATIVE THINGS | SIMPLE IS MY LIFE

Kemaafan Ikatan Persaudaraan

Kemaafan Ikatan Persaudaraan
NighBerkz Pedoman.

Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

"Dan bersegeralah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan kepada syurga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa.(Iaitu) orang-orang menafkahkan (hartanya), baik di waktu lapang maupun sempit, dan orang-orang yang menahan amarahnya dan memaafkan (kesalahan) orang. Allah menyukai orang-orang yang berbuat kebajikan."(Surah Ali-Imran ayat 133-134)


Tertarik mengenai cerita ini adalah massage yang disampaikan pada kita pentingnya sikap memaafkan orang lain.. Untuk membentuk suatu ummah yang bersatu perlu ada didalam diri kita sikap saling maaf meafkan orang lain..

Maaf bukanlah diwaktu menyambut Hari Raya sahaja yang sering kita lakukan, tetapi pada bila-bila masa sahaja samada diluar rumah, Kelas, mahupun pejabat tanamkanlah diri dalam kita untuk sedia memafkan atau meminta maaf kepada orang lain. insyaallah Ikatan ukhuah sesama manusia akan mnjadi padu..

hanya coretan untuk diri saya dan pada blogger..

wasalam.. 

creadit youtube : 

Share this:

CONVERSATION

6 Komen:

  1. salam ..betul tu ..bermaaf maafan bukan bermaknatime hari raya sahaja ..nice info

    ReplyDelete
  2. salam..

    rajin benar ko ni buat entry erk..ko da habis exam ke???salute la..

    thanx bagi kata2 semangat kat aku..chill!!

    hehehe..memanglah guru sejarah tapi kenalah studi gak kan..

    jumpa 16hb erk..di UPM..

    http://nuraisyahhasanah89.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. aduiiii...

    apsal ko balik kampung aku ni...

    sabah di bawah bayu..aduiiyaaaiii..

    aku tak balik..sedih benaran nie..

    ReplyDelete
  4. terbaekk!!!sygnyerr xdapat nk tengok short film tu...

    ReplyDelete
  5. weh...

    tiru erk nak beli buku doctor in da house..

    hihihihi...j0m beli sama-sama..kalahkan uzey..

    ReplyDelete